niedziela, 10 lutego 2013

Zielono - czerwona rolada z indyka

-z kuskusem, fenkułem i suszonymi pomidorami



Przepis bierze udział w konkursie "Kujawski ze Smakiem" pod patronatem serwisu Z Pierwszego Tłoczenia, którego sponsorem są ZT Kruszwica S.A., producent linii Kujawski ze smakiem. Soczysta rolada, niebanalna, trochę pracochłonna, ale warta swego wysiłku. Dzięki dodatku oleju Kujawski z bazylią i czosnkiem zyskuje na smaku, dopełniają go przenikające się aromaty pomidorów suszonych i pietruszki.



Składniki:
  • pierś z indyka (u mnie 85 dkg)
  • olej Kujawski z bazylią i czosnkiem
  • suszone pomidory w zalewie (ja wzięłam 2/3 słoiczka, gdzie było 145 gram masy netto bez zalewy)
  • pół szklanki kaszy kuskus
  • 1 mały fenkuł (u mnie 50 gram)
  • pół pęczka świeżej pietruszki ( u mnie 2 garście mrożonej )
  • 4 łyżki płynnego miodu
  • 1/3 pęczka tymianku
  • pół szklanki delikatnego bulionu
  • sól, pieprz, słodka papryka



Pierś indyka myjemy, osuszamy, nacieramy bardzo dokładnie słodką papryką i solą. 10 łyżek oleju Kujawskiego z bazylią i czosnkiem mieszamy z miodem i nacieramy mięso. Wkładamy do miski, przykrywamy folią i wstawiamy do lodówki na min 5h (ja wstawiłam na 24h). 
Kaszę kuskus zalewamy 1/4 szklanki wody posolonej szczyptą soli. Fenkuł i suszone pomidory (odcedzone z zalewy) kroimy w drobną kosteczkę. Fenkuł zalewamy wrzątkiem na 5 minut, a następnie hartujemy w zimnej wodzie. Pietruszkę siekamy drobno i łączymy z kaszą i fenkułem.
Pierś z indyka wyciągamy z marynaty i rozbijamy tłuczkiem (jednak nie za cienko), żeby się nie pobrudzić możemy przykryć je folią spożywczą. Mięso doprawiamy sola, pieprzem i słodką papryką. Następnie układamy farsz, na przemian , tak aby po przecięciu gotowej rolady, były widoczne dwukolorowe paski. Paski farszu z kuskusem polewamy częścią marynaty (nie całością, bo będzie za dużo)..nabierze lepszej konsystencji i ciekawszego smaku.


Pierś ciasno zawijamy, uważając żeby nie naruszyć struktury farszu i obwiązujemy go sznurkiem wędliniarskim. 
Na patelni rozgrzewamy kilka łyżek oleju Kujawskiego bazylia-czosnek i obsmażamy roladę z każdej strony, tak aby nabrała złoto-brązowego koloru.
Mięso wraz z sosem z patelni przekładamy do rękawa foliowego i wstawiamy do piekarnika na 25 minut na 180st.C (górna i dolna grzałka włączona). Po tym czasie otwieramy rękaw (uważajcie, żeby nie poparzyć się gorącą parą) i wlewamy bulion, starając się polać nim mięso. Pieczemy kolejne 25 minut, w trakcie obracamy jeszcze  mięso, aby druga strona też nasączyła się bulionem i była wilgotniejsza.
Po tym czasie wyłączamy piekarnik, otwieramy drzwiczki, robimy dziurę w rękawie i zostawiamy mięso na następne 10 minut, aby puściło soki.
Roladę kroimy w zgrabne plastry i podajemy ciepłe bądź zimne. Wyśmienite z sokiem, który wytworzył się podczas pieczenia.







Rolada bierze udział w konkursie:



4 komentarze:

  1. Bardzo pysznie wyglądają te roladki. Piękne, smakowite bardzo zdjęcia!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) :) Robiłam te zdjęcia, a rodzina czekała, czekała..mi też już ślinka ciekła...ale czego się nie robi dla "sztuki" hehe :) Pozdrawiam i dziękuję :)

      Usuń
  2. Wygląda nieziemsko :) Do tej pory nie używałam olejów smakowych do takich potraw, bo dostępne były tylko te na oliwie, a ona niezbyt nadaje się do długiego pieczenia. Ale te kujawskiego to zdaje się na oleju rzepakowym są - a to super, bo rzepakowy jak najbardziej dobrze znosi wysokie temperatury :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) A co do olejów, to faktyczne...na rzepakowym z pierwszego tłoczenia..więc śmiało można używać go do pieczenia i smażenia :)

      Usuń