piątek, 22 marca 2013

Przekąska z ciasta francuskiego

- z musem jabłkowym i i brzoskwinią



W domu zawsze warto mieć gotowe ciasto francuskie, z którego można bardzo szybko wyczarować smaczne przekąski, czy to na słodko czy wytrawne. Ja wczoraj miałam niezapowiedzianych gości i w dosłownie 15 minut (razem z pieczeniem)
przygotowałam słodkie co nieco, chrupiące na zewnątrz, słodkie w środku.




Składniki (na ok 30 sztuk):
  • opakowanie ciasta francuskiego
  • mus jabłkowy - ok 6-7 łyżek
  • dobrej jakości marmolada brzoskwiniowa lub dżem- ok 5 -6 łyżek
  • białko do posmarowania ciasta
  • odrobina brązowego cukru i cynamonu do oprószenia krążków
Ciasto francuskie rozwijamy i smarujemy dokładnie najpierw twardą marmoladą, a potem równomiernie rozkładamy mus jabłkowy. Ciasto rolujemy w taki sam sposób, jak było pierwotnie zwinięte. Smarujemy roztrzepanym białkiem i nożem tniemy roladki, grubość według uznania ( u mnie ok.1,5-2 cm). Gotowe kawałki układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i posypujemy wierzch cukrem ( u mnie odrobina brązowego) i cynamonem. Pieczemy w 190 st.C. (grzałka dolna i górna) przez ok.10 minut.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz