środa, 30 stycznia 2013

Soczyste roladki z piersi

- z szynką i pietruszką


Uwielbiam wszelkiego rodzaju mięsne roladki, drobiowe, wieprzowe, zrazy, devolay'e. Ostatnio na obiad zrobiłam roladkę z piersi, mąż takie lubi. Na początku chciałam zrobić je w jakimś sosie śmietanowym i upiec w piekarniku, ale w ostatniej chwili usmażyłam na patelni, praktycznie bez tłuszczu, wyszły co najważniejsze soczyste, aromatyczne i chrupiące z zewnątrz.




Składniki (dla 2 osób):
  • 1 duża, pojedyncza pierś kurczaka
  • 2 plastry szynki (np. litewskiej)
  • świeża natka pietruszki
  • sól, pieprz
  • 2 łyżki masła
  • papryka słodka i ostra
  • ząbek czosnku
  • bułka tarta
  • 3-4 łyżki oleju

Pierś kroimy wzdłuż na dwa płaty i rozbijamy delikatnie na płasko, bardzo cienko - uważając, by nie uszkodzić mięsa i nie zrobić niepotrzebmnych dziur. Czosnek obieramy i przeciskamy przez praskę, a następnie wcieramy w piersi. Przyprawiamy mięso solą, pieprzem, paprykami. Na każdym kawałku układamy plaster szynki i po łyżce masła, najlepiej na samym brzegu, aby łatwiej formowało się roladki. Na sam koniec posypujemy posiekaną drobno natką pietruszki, ja lubie gdy jest jej dużo. Zawijamy mięso, uważając, aby masło było  przykryte w taki sposób, aby w trakcie smażenia nie wypłynęło na zewnątrz. Zabezpieczamy roladki przed rozsypaniem wykałaczkami (jeśli to konieczne), i obtaczamy delikatnie w bułce tartej (ja robię to w minimalistyczny sposób, bez jajka, mąki i duzej ilości panierki, nie zależy mi w tym wypadku na tym, Wy możecie zrobić to po swojemu). Tak przygotowane mięso obsmażamy z każdej strony na złoty kolor. Ja na samym początku przykryłam patelnię, żeby pierś szybciej doszła do siebie, ale nie trzymałam jej tak dlugo, bo gdybym smażyła je pod przykryciem cały czas, skórka byłaby miękka, a nam zależy na jej chrupkości. Istotne jest aby "nie przesmazyć" piersi, one na prawdę nie potrzebują długiej obróbki, dochodzą bardzo szybko..w przeciwny,m wypadku wyjdą nam suche.Podałam z ziemniakami z koperkiem i surówką z marchewki.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz