wtorek, 29 stycznia 2013

Ciasto z migdałami, orzechami i jabłkami




Mam w zapsie bardzo dużo orzechów włoskich, od dawna planuję upiec jakieś ciasa z ich dodatkiem. Dziś znalazłam 3 świetne przepisy. Jeden z nich mam od Łucji, spodobał mi się od razu. Jest podobny do Ciasta z Leszna, ale myślę, że ten jest bardziej delikatny i puszysty...bardziej mi smakuje, ale to chyba też zasluga migdałów.




Składniki:
  • 2 szklanki mąki
  • 3 jajka
  • 4 łyżki oleju
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 mały cukier wanilinowy
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 120 g płatków migdałów
  • 50 g posiekanych orzechów włoskich
  • 6 słodkich jabłek, średniej wielkości
  • szczypta soli
Opcjonalnie:
  • brązowy cukier do posypania
  • cukier puder do udekorowania

Na początek obieramy umyte jabłka i kroimy w cienkie plasterki. Ja każde jabłko dzieliłam na osiem części i "plastrowałam" :)) 
Do miski wkładamy żółtka, olej, cukier, cukier waniliowy oraz mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia. Wszystko mieszamy łyżką lub ręką, do połączenia składników - nie przeraźcie się, będzie to dość suche. Następnie dodajemy orzechy, 100 gram migdałów i przygotowane wcześniej jabłka.
Oddzielone wcześniej białka ubijamy na sztywną pianę (dodajemy szczyptę soli) i delikatnie łączymy z ciastem. Wierzch ciasta posypujemy pozostałymi migdałami i brązowym cukrem.
Pieczemy w 180st.C. przez 45-50 minut. Najlepiej piec z włączoną dolną grzałką i termoobiegiem. Jeśli używamy dolnej i górnej grzałki, to część migdałów może za bardzo zbrązowiec. Mi tak się przytrafiło, ale żeby zapobiec daleszemu "paleniu" przykryłam po 30 minutach wierzch ciasta folią aluminiową, i dalej piekłam z dolną i górną grzałką. Upiekło się. Jeśli spalicie migdały to spokojnie, bardzo łatwo odchodzą od ciasta, a pozostałe możecie oprószyć cukrem pudrem i zatuszować ich brzydki wygląd.









Ciasto bierze udział w akcji:

Zimowe szaleństwa

4 komentarze:

  1. Jadłam to ciasto i jest cudowne... aż mi było głupio tak sięgać po kolejny kawałek;)i kolejny... i kolejny...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cicho.....bo jeszcze Czarek się dowie, kto mu go zjadł ;)

      Usuń