piątek, 26 kwietnia 2013

Babka piaskowa


Przepis na przepyszną, mokrą, aromatyczna babkę piaskową. U mnie w wersji cytrynowej, dzięki czemu wypiek nabiera (przynajmniej w smaku - bo nie w kaloriach) bardziej lekkiego charakteru. W wersji oryginalnej autorka dodała zamiast skórki cytrynowej - kakao i aromat waniliowy. Przepis z bloga Moje Kucharzenie.


Składniki :
  • 4 jajka w temperaturze pokojowej
  • 1 szklanka cukru
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 3/4 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 margaryna - rozpuszczona i ostudzona
  • skórka starta z 1,5 cytryny
  • opcjonalnie kilka kropel aromatu cytrynowego

W misce ucieramy mikserem jajka z cukrem, najlepiej ok 7-8 minut, aby masa była jak najbardziej jasna i puszysta. Następnie małymi porcjami dodajemy makę przesianą z proszkiem do pieczenia. Pod koniec ubijania wlewamy rozpuszczoną margarynę w temperaturze pokojowej oraz skórkę startą z cytryny i aromat.

Ciasto wlewamy do przygotowanej formy [na babkę lub keksówkę (35cm x 11cm)i pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180st.C przez 40-50 minut. Ja piekłam babkę 40 minut w 170 stopniach, jednak mój piekarnik "mocno grzeje" . Autorka tego przepisu piekła babkę w keksówce przez 65 minut, więc moja rada jest taka- babki są kapryśne, więc obserwujcie wypiek i wyciągnijcie babkę, kiedy patyczek będzie suchy.

Gotową babkę polukrowałam lukrem na bazie soku z cytryny i posypałam skórką z cytryny.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz